czwartek, 2 maja 2013

Majowa odsłona....


... czy to już maj?... na razie deszczowo, ale aż przyjemnie popatrzeć jak wszystko się zazieleniło...mimo chlapy, jak okiem sięgnąć wszyscy moi sąsiedzi zabrali się za porządki na balkonach, sadzą kwiaty, porządkują swoje rabaty, chyba najwyższy czas się tym zarazić ... chociaż jak zwykle jest mi trudno się oderwać od maszyny... zawsze jest coś nowego do sprucia, zszycia itp... po pewnych perypetiach sprzętowych ( laptop zastrajkował, aparat foto też zajęczał) czas na pokaz ukończonych realizacji krawieckich, a więc w majowej odsłonie na pierwszy rzut idzie sukienka... wzór z papavero. Sukienka idealna na majowy słoneczny spacer, przyznam że nie jest to pierwsza sukienka, którą udało mi się samodzielnie uszyć, na inne realizacje zapraszam tu i tutaj, ale tą udało mi się uszyć bez większych wpadek i trudności, zatem kto może zachęcam do spróbowania...





...materiał nie wymagał podszewki, pewnym wyzwaniem były zaszewki z przodu i obłożenia, jak je uszyć znalazłam tu .... Sukienka pięknie się układa i pasuje do czarnego żakietu, który od dawna mi "zawrócił w głowie", (projekt również z papavero) ...
Prace nad żakietem w stylu "szwedzkim", trwały nieco dłużej... najpierw krojenie, zszywanie poszczególnych elementów, ale to nie było tak trudne, jak szycie kołnierza... nieco się w tym pogubiłam i prace zaczęły się wydłużać, dużą pomocą okazała się wyczerpująca lekcja, bardzo utalentowanej moniki, dzięki której kołnierz to już nie taki straszny diabeł krawiecki. Zachciało mi się również podszewki, bo materiał był zbyt cienki, pomimo podklejeń... i o dziwo poszło jak po maśle, wyzwaniem były...niby proste do zrobienia... dziurki, niestety miałam chyba ciężki dzień i efekt nie jest taki jakbym chciała, no cóż w końcu to pierwszy żakiet, przy następnym poświęcę więcej czasu na krojenie, zapewne...





...


Dress -HAND MADE// Jacket -HAND MADE//
...

Jak zwykle jestem ciekawa waszych opinii, za które z góry dziękuję i pozdrawiam!
...As always, I'm curious of your opinion, for which thank you in advance and best regards!.



36 komentarzy:

  1. Przeeeeeeeepiękna sukienka i nawet nie musiałaś pisać, że maj, bo to widać po niej i prawie czuć, tak jest wiosenna :-) Piękny krój, cudna figura, ślicznie leży! Żakiet faktycznie arcyciekawy, trzeba przyznać i jak na pierwszy w życiu to oczywiście rewelacja (podobnie jak na setny byłaby rewelacja)♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za optymistyczny komentarz:)Poszukując w sklepach z tkaninami(a nie ma ich zbyt wielu w atrakcyjnej cenie)ciekawych materiałów, okazuje się że to materiał dyktuje co ma być uszyte a nie odwrotnie i tak było w tym przypadku...Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Dla mnie rewelacja! Ja jestem obecnie za leniwa, żeby szyć dla siebie ale jeszcze parę razy zajrzę do Ciebie i się zarażę:))) Myślę że ta sukieneczka bardzo fajnie wyglądać będzie też z żakietami w innych kolorach, może z białym czy z niebieskim. Takie sukienki są świetne właśnie dlatego, ze można z nich stworzyć wiele ciekawych kreacji:) Pozdrawiam cieplutko. Ania
    ( u mnie dziś leje, prawdziwa jesienna słota)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu kochana tym się można i nawet trzeba zarazić, chociaż raczkuję w temacie krawiectwa służę pomocą i pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Rewelacja! Super być tak samowystarczalnym. Zazdroszczę umiejętności i dobrego smaku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne:) To prawda, jak już coś uda się porządnie uszyć to sprawia to ogromną radość a u mnie to już chyba choroba, bo już wyciągam kolejny materiał i co by tu uszyć?...Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. wprawdzie sama nie szyję więc może moja opinia nie być jakaś znacząca ale tym bardziej doceniam jak ktoś potrafi sam sobie uszyć jakieś rzeczy.

    Poza tym przepiękny materiał ! taki wiosenny wzór ! no piękny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, udało mi się upolować kwiatowy wzór, ja jestem z tych co muszą "pomacać tkaninę" i ze sto razy się zastanowić, bo inaczej leżą sterty materiału i proszą, że chcą pod nóż...he,he...Pozdawiam:)

      Usuń
  5. Piękna tkanina, która ślicznie się na Tobie układa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj kupowałam materiały w pewnym sklepie we Wrocławiu i identyczny oglądałam i nawet już miałam kupić na sukienkę letnią :) ale w końcu zrezygnowałam i kupiłam inny, Na Tobie wygląda świetnie ! Sukienka naprawdę ładna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja, chyba chodzimy do tych samych sklepów ! Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. O widzisz... nie wiedziałam, że jestes z Wrocławia :) Fajnie. Pozdrawiam ciepło ;)

      Usuń
  7. Śliczna sukienka. Lubię błękity. Miło tu u Ciebie.Zostanę na dłużej:)
    Pozdrawiam z Domu Rozalii i zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, jest mi miło! Co do błękitu i wszelkiej maści blue to też moje ulubione kolory! Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Piękna klasyczna sukienka i jak swietnie na Tobie leży! Zazdroszczę talentu! Ja z trudem przyszywam guzik:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do wszelkich prób szycia:) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. świetna kreacja
    kolejny żakiet może być biały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam! Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. In love with this flower print!
    http://namelessfashionblog.blogspot.it/
    http://www.facebook.com/NamelessFashionBlog

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks, I like floral patterns!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sukienka:) Fajny ma krój i super materiał. Niby wesoła i kwiecista ale przez kolory można ją założyć i na bardziej oficjalne wyjście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą całkowicie:)Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Beautifully thank you and best regards:)

      Usuń
  14. Bardzo wiosennie :)
    Dziękuje za odwiedziny i zapraszam ponownie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny blog, miła atmosfera, ciekawie tutaj u Ciebie. :) Pozdrawiam! U mnie relacja z
    niezwykłego wydarzenia z udziałem zabytkowych parowozów, na co Serdecznie zapraszam! :)
    Mam nadzieję że Ci się spodoba. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie, Twoja relacja niezwykle urokliwa:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Świetnie Ci idzie,sukienka bardzo mi się podoba,jest sliczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elu! Szycie to jest to co mnie kręci:)

      Usuń
  17. Sukienka jest obłędna ! Niby prosta, ale w tym cały jej urok... no i sam wzór... bosko Ci wyszłą.. a przy żakiecie to już małęj palpitacji dostałam... teraz będę Cię wypatrywać w tym na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło:) Teraz to moja ulubiona sukienka, z przyjemnością się pokaże na żywo:) Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Pięknie tu u Ciebie.Jeśli pozwolisz zostanę i rozgoszczę się na dłużej.a Ciebie zapraszam w odwiedziny.Pozdrawiam ciepło i wiosennie,Jola

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za zaproszenie:) Z miłą chęcią odwiedzę Cię Jolu! Do zobaczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna notka. Zaciekawiło mnie :)
    Pozdrawiam.

    + Zapraszam na nasze blogi :)

    "Każdy czasem potrzebuje rozpuścić myśli nie tylko w słowach."

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...