sobota, 17 września 2011

Dziś w temacie kulinarnym...


Kulinarny temat to wciąż otwarta książka... osobiście lubię coś pitrasić, eksperymentować, nie zawsze mi wychodzi, chociaż po latach codziennego gotowania myślę, że jakieś umiejętności posiadam, bo wszystko zjadają ze smakiem moje łakomczuchy ...ale i tak lepszy w te klocki jest mój mąż, no cóż ponoć mężczyźni są naj...   ( napiszę jednak... ) ...dobrymi kucharzami ( nie chcę przecież nikogo urazić)...
Lubię buszować po blogach kulinarnych, zwłaszcza w poszukiwaniu ciekawych przepisów, ale muszę tu wspomnięć mój ulubiony blog smaki i aromaty, od Kass nauczyłam się kilku ciekawych dań, dosyć często piekę ciasteczka Kugless, wg podanego przez nią przepisu... zazwyczaj znikają już po wyciągnięciu z blachy... przy okazji pozdrawiam...
Pamiętam, że moje pierwsze zmagania w domowej kuchni, zawdzięczam "Poradnikowi domowemu" , którego niegdyś namiętnie kupowałam dla ciekawych przepisów ... oczywiście muszę wspomnieć Makłowicza, dzięki któremu nauczyłam się gotować pachnący rosół, wołowinę w piwie, polecam ... przepisy na jego stronie, a u mnie na koniec posta fotki kulinarne...
Cóż o przepisach można by długo ... ale do przyjemnego krzątania się w kuchni niezbędny jest odpowiedni uniform, aby się nie "wypaćkać"... oto moje pierwsze propozycje ...




Moja mama zamówiła mały, skromny fartuszek, wiązany w pasie, a ja wolę fartuch uniwersalny i nieco większego formatu... fartuch to gatunek prosty w szyciu i zarazem bardzo praktyczny...



Na deser polecam przepis na śliwkówkę...nie sugerujcie się nazwą ... bowiem chodzi o ciasto, które zawsze wychodzi...

2 szklanki mąki
pół kostki margaryny
szklanka cukru
4 jaja
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1kg węgierek

Margarynę roztopić i wystudzić, kiedy będzie jeszcze letnia wsypać cukier i miksować, do rozpuszczenia cukru;następnie wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem, jaja, starannie wymieszać łyżką. Wlać do formy wysmarowanej masłem  i obsypanej bułą tartą; na wierzch śliwki. Pieczemy ok. 45 min. w nagrzanym piekarniku 180-190 stopni. Można posypać cukrem pudrem.
Palce lizać... smacznego ...


Pozdrawiam serdecznie Wszystkich i zapraszam do komentowania....

16 komentarzy:

  1. pasiaki:)super, sama mam bialo-granatowy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne fartuszki, piękne mają kolorki :)
    Robię podobne ciasto, tylko zamiast margaryny dodaję pół szklanki oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o Wróciłaś !!! ja k fajnie :) I to z nowościami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne fartuchy ,najbardziej wpadł mi w oko ten z kociętami -świetny :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te fartuchy-oczywiście ten z kotkiem najsłodszy :) A ciacho wygląda pychaaaaa...
    Zapraszam do mnie na candy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne! W takich fartuszkach praca w kuchni to podwójna przyjemność! Pozdrawiamy powakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie to fartuszki dodaja kobiecie wiele uroku w kuchni :)

    Pozdrawiam i zapraszam na www.katsuumi.blogspot.com w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne te fartuszki!!
    Dziękuję za odwiedziny:)
    Pozdrawiam,Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietne propopzycje fartuszkow, ja czesto uzywam takiego uniwersalnego bo zwykle lubie cos na siebie wylac:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne fartuszki. Faceci to najlepsi kucharze zgadzam się z tym i ciągle to powtarzam mojemu mężowi. Fajnie jak facet czasem coś ugotuje-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za komentarze, z przyjemnością wszystkie przeczytałam i bardzo serdecznie pozdrawiam Was dziewczyny:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej... aż zamiemówiłam, bardzo mi miło czytać Twój post i pochwały jakie dostałam:) nie ma to, jak ktoś coś upichci i też mu wyjdzie smacznie...a w takich fartuszkach kucharzy się wyjatkowo fajnie!
    dziękuję i pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Fartuszki bomba!
    Może sama zmotywuje się na tyle by coś podobnego uszyć.

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne fartuszki:) Ten z kotkiem najładniejszy:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...