niedziela, 27 lutego 2011

... po craftowych warsztatach...

Dolnośląskie Warsztaty Craftowe przechodzą do historii...
a działo się sporo... każdy mógł znaleźdź coś dla siebie... było w czym
wybierać... oprócz konkursów, wyzwań , sporo pokazów i warsztatów...
bogatsza jestem o nowe umiejętności i nowych znajomych, którzy kochają
wszystko co ręcznie robione i w tym miejscu pozdrawiam Was serdecznie!
Prześliczną pracę prezentowała  Dorotka z Piławy Dolnej - ręczny haft -


Jak zrobić koronkę klockową i frywolitkę można było zobaczyć
na pokazie Gosi; a Marcjannka z Zielonej Pracowni
zaprezentowała cudne prace
na bazie haftu wstążeczkowego...
...
 nie sposób wymienić ile pięknych
rzeczy można było zobaczyć...

Również i ja miałam swoje "pięć minut" na pokazie prezentowałam
jak zrobić kwiaty z papieru i tkaniny.



Przepis na te śliczności znajdziecie u  Dagi
...
Kwiaty z tkaniny, też nie są trudne do wykonania
a bardzo pięknie się prezentują
jako broszka, ozdoba do włosów, torebki, bluzki itp.


Dzięki tej broszce wzbogaciłam się o cudny zestaw wełny do filcowania,
z której powstanie zapewne piękny kwiat, którym nie zapomnię się pochwalić.



Tak jak obiecałam również przepis na kwiaty z tkaniny,
 który prezentowałam na warsztatach podaję poniżej




Wykrawamy z materiału 5 szt. kwadratów, składamy na pół w trójkąt i fastrygujemy
po dwóch otwartych bokach; lekko zaciągamy ( powstał nam pierwszy płatek);
na tej samej nitce powtarzamy czynność; na końcu ściągamy nitkę, związujemy
i wykańczamy środek kwiatka według uznania...
powodzenia !!!
...

W trakcie warsztatów miałam okazję uczestniczyć
w kursie z sutaszu prowadzonym przez Calistę
.. jak się okazało przede wszystkim się szyje a nie jak myślałam klei..
..a oto efekty moich zmagań...


...
Na koniec szybki przepis na ciasto niedzielne,
bowiem jak zwykle o tej porze jest pytanie
od moich dzieci, czy jest jeszcze coś słodkiego?...

Zatem potrzebe są:
2 jajka
mały kubek śmietany 12% lub 18%
pół szklanki cukru
2 łyżki oleju
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat
4-5 jabłek
szczypta cynamonu
....
Jajka z cukrem ubijamy na puszystą masę ( 5 min. mikserem)
dodajemy śmietanę, olej, aromat i dalej ubijamy ( 5 min.mikserem)
wsypujemy mąkę wymieszaną wcześniej z proszkiem i ucieramy
na gładką masę; ciasto przekładamy do formy wysmarowanej
masłem i obsypanej bułką tartą i nakładamy na wierzch,
obrane na małe kawałeczki jabłka, posypujemy cynamonem;
pieczemy w nagrzanym wcześniej piekarniku 180 stop.
przez około 45-55 min

Smacznego!
....


Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na jutro
bowiem pokażę i rozlosuję niespodziankę, którą  przygotowałam
na nagrodę za udział w pracowitej zabawie z kusudamą ...



6 komentarzy:

  1. Ależ zazdraszczam takich warsztatów! A Twój pierwszy sutasz wyszedł całkiem całkiem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki serdeczne Kasiu! Trochę mi się sznurek powykręcał, ale jak nabiorę wprawy to zapiszę się na kurs robienia kolczyków z sutaszu, bo bardzo mi się podobają! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie Twoja bransoletka wygląda :)
    Chyba też bym musiała swoją dokończyć...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna bransoletka :) jak na początek to bardzo dobrze wyszła.
    Pozdrawiam i zapraszam w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam przypadkiem ale mi się, spodobało i zostaję :))
    Świetny kursik na kwiatka - będę musiała koniecznie spróbować. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...