wtorek, 1 lutego 2011

Kusudama... kurs i niespodzianka...

Jedną z moich ulubionych technik z użyciem papieru
jest origami, stara wschodnia sztuka składania papieru.
Sporo materiałów możecie znaleźć w cennym
i profesjonalnym źródle origami-art.
Zapewne każdy zna z praktyki lub ze słyszenia o origami.
Ja zafascynowałam się kusudamą czyli origami modułowe.
Wymagające nie tylko precyzji ale i dużej cierpliwości.
Mimo to zachęcam was do spróbowania lub podzielenia się
waszymi projektami i realizacjami w tej materii...
szczegóły poniżej...

...


...kwieciste kule są pięknym elementem dekoracyjnym,
wymagają niewielkiej ilości materiału,
(wystarczy nawet gazeta lub ścinki papieru)
klej, nieco czasu i cierpliwości....
ale warto, zobaczcie sami ...
kula powstała z 12 kwiatków, każdy kwiatek ma
5 płatków, rachując potrzebujemy 60 kwadratów
 do wykonania takiej kuli...
poniżej prezentuję kurs na wykonanie jednego
płatka, jako podstawowego elementu
do wykonania tego cudeńka....


proponuję zabawę z niespodzianką:
zasady zabawy:

1. Proszę o komentarz pod tym postem,
 na temat przydatności kursu (zamieszczonego poniżej)
 i waszych doświadczeń z origami.
2. Na swojej stronie wstawcie link do mojej zabawy
3. Dodatkowo, aby zmobilizować was do spróbowania
tej techniki, proszę o wykonanie swojej pracy
 ( może być to nawet jeden kwiatek) wykorzystując
zamieszczony przeze mnie kurs i podanie linka w komentarzu
gdzie można zobaczyć waszą pracę!
 (na waszym blogu proszę o podanie mojej strony,
gdzie znajduje się kurs)!
 chciałabym aby wiele osób mogło z niego skorzystać.
4. Spośród wszystkich wlosuję nagrodę niespodziankę


5.Zapisy na niespodziankę do 27 lutego, losowanie 28 lutego

oto kursik...


 * Kwadrat o wymiarach 7x7 lub inny, składamy w trójkąt
* Lewy i prawy róg (podstawy trójkąta) składamy do połowy,
aż powstanie kwadrat.


 * Następnie odchylamy na zewnątrz, zagięty prawy róg, 
tak aby wyrównać do bocznej krawędzi kwadratu,
czynność powtarzamy z lewej strony.
* Powstały nam po bokach dwa trójkąty różnoboczne,
które teraz otwieramy w środku aż powstanie nam "latawiec"
( czyli czworokąt, kształtem przypominający latawiec),
czynność powtarzamy z drugiej strony.
* Zaginamy wystający element "latawca" do środka,
tak powstanie zawinięty mały trójkąt,
czynność powtarzamy z drugiej strony.

* Teraz całe boczne trójkąty zaginamy w pół (do wewnątrz),
czynność powtarzamy z drugiej strony.
*  Ostatni element płatka, to już tylko zwinięcie formy do środka
i sklejenie wewnętrznych trójkącików.



Mam nadzieję, że opis i zdjęcia są
 przejrzyste i zrozumiałe,
pozdrawiam i  zachęcam
 do wspólnej zabawy!!!

...

22 komentarze:

  1. zawsze mi się te kwiatki podobały...
    nawet mam też gdzieś zapisany kursik jak zrobić, ale jakoś nigdy nie umiałam się zmobilizować :(
    więc jak tylko przeczytałam Twojego posta, wzięłam się do roboty i ło matko.....
    jaki mi koślawiec wyszedł :( a Twoje takie piękne :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kursik bardzo przydatny i bardzo czytelny. Chętnie podam link na moim blogu:-)a moje wyczyny z karteczkami można zobaczyć na moim blogu-fiolkowe-sprawki.blogspot.pl
    serdecznie zapraszam:-)To dopiero początek ze sklejaniem kusudamy,ale juz jest to wielka dla mnie przyjemnością. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Anabel! nie zrażaj się, z miłą chęcią zobacze twoje kwiatki... a kalendarz z motylkami jaki zrobiłaś jest śliczny i bardzo mi się podoba... pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te kwiaty!
    Ja juz się tutaj czaję od wczoraj :),kursik super ,w weekend popróbuję,ale nie wiem czy podołam ,moje doświadczenia z origami są zerowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękujemy za zaproszenie do zabawy. Jeszcze nie obiecujemy :) Poćwiczymy w weekend, bo nie miałyśmy jeszcze doświadczenia z origami, więc wszystko jest trudne. Jednak nie mówimy nie, być może odkryjemy w sobie nowe talenty i możliwości :) Niebawem odezwiemy się i napiszemy o postępach. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam już 3 kwiatki :)) Jak to mówią "pierwsze koty za płoty " Jeszcze 9 kwiatków i kula będzie gotowa . Nawet spodobała mi się ta technika :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się bardzo i czekam cierpliwie na Wasze prace... trzymam kciuki Elu!, efekt kwiatowej kuli jest niesamowity, moja wisi przy lampie i nie mogę się nią nacieszyć...pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. http://czarymaryzmaterialu.blogspot.com/2011/02/gosowanie-i-kusudama.html

    Tutaj możesz obejrzeć moje jeszcze niedokończone dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam całą kulę :D można ją podziwiać u mnie czyli http://ineskowo.blogspot.com/2011/02/100-kusudama.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapomniałam się wypowiedzieć. Kurs bardzo czytelny i w moim przypadku przydatny do odstresowania:D Nie mam żadnego doświadczenia z origami ani inną odmianą tej dziedziny, poza dziecięcymi układankami piekło-niebo, żabka itp. To co się w szkole robiło miliony lat temu:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kurs i blog. Jestem u Ciebie po raz pierwszy. Ja kasudamę robię trochę inaczej i chyba też stworzę jakiś tutorial, bo to najczęściej odwiedzany u mnie post. Będę zaglądać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za miłe słowa dziewczyny! Cieszę się, że kurs jest czytelny i widać wasze efekty!!! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam już całą kulę ,jest cudna !Jestem nią zachwycona :)Dziękuję za kurs:)

    http://czarymaryzmaterialu.blogspot.com/2011/02/kula-i-dzwoneczek.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurs jest bardzo fajny:) Sama kiedyś bawiłam się origami i jest to bardzo wciągająca technika. Korzystając z kursu również wykonałam kulę, a zobaczyć ją możesz na: http://www.avonlea.pl/2011/02/kusudama-i-kwiecista-kula.html
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za tak miłą zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurs jest b.dobry, bo nie mając żadnego doświadczenia z origami udało nam się wyczarować kwiecistą kulę. Efekty można zobaczyć na http://magicznafabryka.blogspot.com/2011/02/crazy.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Dziewczyny za udział w zabawie i gratuluję pięknych kul kwiatowych! Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na więcej !

    OdpowiedzUsuń
  17. Te kwiatki są bardzo proste i ślicznie wyglądają polecam można z nich cuda zrobić ;**** Olća 13 latek z Poznania ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. zobaczyłam te kwiatuszki w szkole i dużo się naszukałam w necie, aby nauczyć się taki robić ;) zaraziłam koleżanki, a nawet chłopców z naszej klasy, a teraz składamy wszyscy ;)bardzo dziękuję za ten mały kursik ;) palula ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. o jej -ale one (żółte) piękne,ale zrobić takich to ja nawet nie próbuję-jeszcze nigdy w życiu mój kwadrat nie wyszedł kwadratowy-chociaz gdyby mi ktos te nieszczęsne kwadraty wyciął to pewnie bym nie wytrzymałą by nie spróbować-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. zrobiłam jednego i chyba zrobię całą kule bo to jest proste w końcu 4 lata robie origami

    OdpowiedzUsuń
  21. dla mnie to pestka :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...