środa, 16 lutego 2011

Japonia ...sushi i kimono...


Japonia to kraj, który najbardziej chciałabym kiedyś zobaczyć;
prostota, harmonia to cechy, bardzo ważne w tworzeniu czegokolwiek...
kraj kwitnącej wiśni jest niezwykle inspirujący...


zdjęcie pochodzi ze strony kimono-yukata

 ...  moje ulubione danie japońskie to oczywiście - sushi;
( chociaż na początku nie mogłam się do niego przekonać,
teraz jest to danie na szczególne okazje, a goście są zachwyceni...)



Tradycyjne sushi niekoniecznie przyrządza się z surowej ryby,
ja uwielbiam z naszej wędzonej makreli (saba), jest oczywiście
z tym trochę zabawy, aby wyciągnąć wszystkie ości, ale smak
ma niezrównany... W przygotowaniu sushi najważniejsze jest
aby wszystkie składniki pasowały do smaku ryżu.
Samo przygotowanie wymaga nieco wprawy, zwłaszcza w gotowaniu
i sporządzeniu ryżu, ale warto próbować...

Podstawowe wyposażenie do przygotowania sushi to
bambusowa mata ( makisu) . Sushi jemy pałeczkami
( hasi ), maczając ryżową kulkę w sosie sojowym,
ale tak naprawdę Japończycy jedzą je po prostu palcami.

Są różne odmiany tego dania, wszystko zależy od dodatków
i sposobów przygotowania;
Norimaki - arkusz nori smaruje się ryżem i nadzieniem
( ogórek , rzodkiew, świeże mięso ryby), z powstałej rolady
kroi się w plastry.
Chirashi - zushi wywodzi się z najstarszych sposobów
podania tej potrawy, to podany w miseczce ryż  z różnymi
składnikami jakie dodaje się do typowego sushi.
Nigiri-zushi- malutkie i efektowne, przygotowywane ręcznie (ugniatane);

Niezbędne składniki, które niewątpliwie podnoszą wyjątkowy smak sushi
to chrzan wasabi, marynowany imbir oraz sos i ocet sojowy.
Oczywiście rodzajów sushi jest wiele, zachęcam was do spróbowania
swoich sił w tej sztuce, warto zaopatrzyć się w dobrą pozycję
książkową np. "Sushi" Lulu Grimes, "Podróże kulinarne - Kuchnia
japońska" itp.

już dosyć dawno... zainspirowana japońskimi klimatami...przygotowałam papeterię...



Dla tych, którzy kochają japońskie wzory i stroje proponuję bardzo ciekawą stronę z japońskimi kimonami, nie tylko dla kobiet... kimono-yukata-market ( zdjęcie poniżej pochodzi z tej strony)



ja jestem zachwycona! kimona są przecudne! już samo włożenie na siebie
takiego cudeńka to marzenie! ... co wy na to? jak się Wam podoba?!

na koniec muzyczny akcent  ... znacie energetyczny japoński girlsband?
shonadoo... zerknijcie tu

pozdrawiam i zachęcam do komentowania...



 

12 komentarzy:

  1. Piękne te japońskie klimaty a ta Twoja papeteria cudna po prostu. Odwiedzę na pewno tę stronkę z kimonami.Sushi też uwielbiam STRASZNIE !!!!ale sama nie odważyłabym się zrobić. Szacun naprawdę
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi smaka narobiłaś .. dawno nie robiłam sushi i chyba wiem co dziś na obiad będzie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czesc IQ :)
    Ja moge jesc sushi w kazdej ilosci, najbardziej lubie takie rybne czyli losos, tunczyk, hamachi, i gunko z rybia ikra. A z warzywek to koniecznie avocado! Jak tylko jestem gdzies gdzie jest dostep do sushi to mam swieto! Co do Japonii to podoba mi sie 'stara' Japonia ale wszystko co nowe, hmmm nie potrafie ich zrozumiec, totalnie inna kultura. Ale moze kiedys sie wybiore?
    Twoj blog jakby spadl mi z znieba a dlaczego to odezwe sie na maila :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. ps. a wczoraj na kolacje mielismy tunczyka teriyaki i puree ziemniaczane z wasabi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za miłe słowa! Megunia! spróbuj zrobic sushi- ponoć im lepszym jest się człowiekiem tym lepsze sushi- po Twoich oczach widać, że dobra z Ciebie kobietka! - dosyć dobry przepis -jak na początek widziała tu ...http://swiatwedlugabi.pinger.pl/m/2852591
    Ines! - pochwal się obiadem!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pimposhka!...zaintrygowałaś mnie... więc zaraz ślę maila... a ziemniaki z wasabi muszą być niezłe! czasem na proste pomysły trudno wpaść!
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kimona są przepiękne. Kultura Japonii jest taka intrygująca.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jeszcze nigdy nie jadłam sushi ,właśnie dlatego ,że surowa ryba przez gardło by mi nie przeszła ;)
    Ale z wędzoną ,to nie wykluczone,że kiedyś zrobię tak z ciekawości :)jak zakupię niezbedne akcesoria do przygotowania tejże potrawy :)
    Piękne kimona i Twoja papeteria również :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pociąga mnie orientalna kuchnia, ale na domowe sushi zawsze brakowało mi odwagi (może zakup książek o których piszesz będzie dobrym , pierwszym krokiem)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne te japońskie klimaty! Dziękujemy za odwiedziny i komentarz. Zapomniałyśmy się pochwalić, że papierowa kwiatowa kula już prawie skończona. Niedługo efekty pokażemy na blogu. Pozdrawiamy serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam sushi i tez sama je robię w domu. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Wszystkim Kochani za komentarze i pozdrawiam sedrecznie!!!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...