niedziela, 28 listopada 2010

Kalendarz adwentowy

Za oknem pierwszy śnieg i "namacalnie" widać jak czas szybko ucieka. Od kilku dni przygotowywałam kalendarz adwentowy dla moich dzieci. Widzę, że już nie mogą się doczekać ...
Adwent to 4 tygodnie oczekiwania na radosne święta Bożego Narodzenia, to wyjątkowy czas... dla nas czas wyciszenia, większego skupienia się na naszych rodzinnych sprawach.
Adwent jest bardzo bogaty w zwyczaje religijne, nawet nie wiedziałam, że jest ich tak wiele...
Nam najbardziej znane są lampiony adwentowe, które zabieramy na roraty, świeca adwentowa, list do dzieciątka Jezus, kalendarz adwentowy, wieńce adwentowe... o jest tych zwyczajów bardzo dużo, odsyłam do ciekawego miejsca nasz polski adwent.
Dla nas to również czas, kiedy możemy uczynić więcej dobrego niż zwykle to robimy.
Do naszego KALENDARZA ADWENTOWEGO wkładamy karteczki  z różnymi zadaniami na cały ten czas np. wspólnie uczymy się nowej kolędy, pieczemy pierniki, przygotowujemy przedstawienie dla dzieci oraz specjalne zadania ... i  wiele innych pomysłów ....
Dodatkowe zadanie - to czynienie dobrych uczynków, wieczorem będzie okazja do opisania ich, za to dzieci mogą zbierać serduszka ... zobaczymy ile tych serduszek uda się zebrać na sam koniec adwentu? mam nadzieję, że sporo .... wtedy będzie miło nam usiąść przy choince i z radością śpiewać kolędy...
Wiem, że tradycyjne kalendarze adwentowe wyglądają nieco inaczej, ale ja zawsze lubię - trochę po" swojemu" wymieszałam kilka zwyczajów ale myśle, że pomysł jest dobry ...

Oto przepis na kalendarz adwentowy: (Kurs obrazkowy)
filc czerwony - 30x40cm
biały filc 2x ( 20x30)
czerwona mulina

* Wycinamy z białego filcu 24 kwadraty ( 5x5cm)
 można użyć ozdobnych nożyczek,
ja zastosowałam nóż krążkowy ze specjalnym
ostrzem do cięcia linii zębatej - frimy olfa


Następnie nadajemy numerki poszczególnym kwadratom,
ja wybrałam - haft - zwany "sznureczkiem "/ "żyłką",
ale prostszy sposób to wycięcie cyferek z filcu z przylepcem.
Potrudziłam się, ale warto było ...
i zajęło mi naprawdę niewiele czasu,
zachęcam do haftowania ...



Kiedy nadamy już  numerki, trzeba przypiąc szpilkami
 kwadraty do czerwonego filcu i przyszyć...




Nasz kalendarz prawie gotowy, teraz już tylko dodatki,
ozdoby, karteczki itd. według własnego uznania...


...


...



jak Wam się podoba ?...
Pozdrawiam ....



4 komentarze:

  1. piękny wyszedł i bardzo fajny pomysł z tymi karteczkami:) A czy ten nóż krążkowy nadaje się także do cięcia zwykłych tkanin?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki serdeczne, nóż jest rewelacyjny, oczywiście można ciąć nim również tkaniny, skórę, ma wywienne ostrza no i swoją cenę ale warto, przy tkaninie jest to duża zaleta bo w wielu wypadkach materiał się nie strzępi , polecam i gorąco pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. ładne : * pozdro

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...